De Kunst van Songwriting – de 21 beste creatietools voor songwriters

19,95 incl. btw

Vandaag besteld, binnen 1 à 2 werkdagen in huis

Hoe schrijf je een lied?

Op weg van inspiratie naar song stikt het van de versperringen. Liedjes schrijven is niet persé makkelijk. Dat wat in je binnenste borrelt, krijg je niet soepel op papier.

Er is een makkelijkere route.

Eentje die je creatieve binnenste vooruit duwt in plaats van tegenwerkt. Met ‘De Kunst van Songwriting’ zet je de gereedschapskist van de conceptontwikkelaar op je eigen werkbank.

Je krijgt de 21 beste creatietools om:

  • Kleine ideetjes uit te laten groeien naar een sterke song
  • Meer grip te krijgen op inspiratie
  • Telkens te weten wat je volgende creatie-stap zal zijn, tot je song klaar is
  • Een sterk lied te schrijven dat blijft plakken in het brein van je luisteraars

Voor wie is dit boek?

Het boek is geschreven voor songwriters in alle soorten en maten. Van beginneling tot pro. Maar ook creatieve geesten zoals schrijvers, filmmakers, ontwerpers en reclamemakers zullen in dit boek inspiratie opdoen om nog meer uit hun creatieve talent te halen.

Auteur Jenne Snijders (1978) is creatief ondernemer, conceptontwikkelaar, songwriter, arrangeur en projectdirigent. Ze legt de verbinding tussen twee professies: muziek en conceptontwikkeling. Jenne is opgeleid aan het Conservatorium, maar ook als conceptontwikkelaar in de Communicatie.

Nederlands | Softcover | ISBN 9789081147651 | augustus 2020 | 164 pagina’s

Reviews

“Wat een prachtig geschreven boekje. Ik hou van de heldere stijl, de mooie indeling, de gave om een lied eenvoudig te ontwikkelen.” – Erik Schrooten, conceptontwikkelaar voor diverse Vlaamse kunstacademies – artistiekecompetenties.blog

“Ik ben beter naar muziek gaan luisteren: patronen, muzikale kleuren en wat dies meer zij. Heb mijn instrumentarium creatietechnieken uitgebreid. Ik zie zeker links met conceptontwikkel- en tekstschrijverstechnieken.” – Cecile, eigenaar communicatiebureau Breinkracht

“Je gaat je eigen nummers en die van anderen op een andere manier benaderen en beleven. Je luistert hierdoor ook anders naar muziek, waardoor muziek nog interessanter en leuker wordt.” – Chris, bassist