Waarom is de RepetitieProfessor opgericht?
In de muziek wegen de praktische factoren net zo zwaar mee om een goed muzikaal resultaat neer te zetten. Toch leer je hier weinig over op conservatoria of muziekopleidingen.
Ja, je leert alles over slagtechniek, muziektheorie of partituuranalyse
Die technische kennis en vaardigheden heb je óók nodig. Maar je leert niets over de praktische kant van repetities. Hoe je repetities organiseert, hoe je mensen motiveert, hoe je in een rechte lijn op je muzikale doel afgaat en hoe je het beste uit muzikaal talent haalt.
Daarom deze website
Ontstaan vanuit de behoefte aan een online plek voor de praktische kant van repetities. Dirigenten, bandleiders en organisatoren vinden hier werkvormen, kennis en inspiratie om de opbrengst van elke repetitie zo groot mogelijk te maken.
Een RepetitieProfessor...
- Zorgt dat mensen niet alleen de juiste noten kennen, maar dat ze er ook muziek mee gaan maken
- Geeft mensen het vertrouwen om zichzelf te laten horen, zodat er overtuiging klinkt
- Helpt mensen om naar elkaar te luisteren, zodat er balans en gevoel in muziek klinkt
- Zorgt dat mensen zich veilig voelen, zodat ze hun volle muzikale potentieel durven te ontwikkelen
- Regelt de zaken goed en georganiseerd, zodat niets in de weg staat om de muziek te laten stromen
Als bijproduct help je mensen om meer oog en oor te krijgen voor elkaar
In professorentaal: je vergroot hun empathisch vermogen. Laat dat nou net de missie van de RepetitieProfessor zijn. Je doet het tijdens de machtige uren van muziekbeoefening: de repetitie.

Twee jonge meiden zingen a-capella een solo voor een volle zaal. Hun zelfvertrouwen krijgt een boost. En ze hebben voorgoed een connectie met elkaar.
